Khalili Habibuallah

Sunday 3 February 2013

More Effort ^-^

Views
Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah..bersyukur sangat aku diberi lagi meluahkan nukilan hatiku di dalam entri ini...
Tak lama lagi sem baru nak bermula..Rasa sekejap sangat aku study and then sekarang akan ke sem 4..InsyaAllah...

Seperti sem 3 kos aku wajib ambil Mandarin 1...So,sem 4 ni ad lagi Mandarin 2...Wah..kawan-kawan kata hebat la belajar Bahasa Cina..Tapi bagiku, ak anggap ia satu ilmu baru & ambilnya sebagai pengetahuan untuk diri...

Urmmm..1st time study subjek ni rasa pening kepala..Rasa macam dah buta huruf..Tak kenal apapun..Nampak tulisan berangkai-rangkai..MasyaAllah..
Memang berbeza dengan huruf abjad yang selalu kita tulis... Al-maklum la, subjek n bahasa yang baru belajar..Bahasa Cina tu..

Alhamdulillah..aku & rakan-rakan yang lain dapat  lao shi(teacher) yang sporting la.. juz call his "lao shi Ong" ^-^...lao shi tu veteran taw.. Interesting nya lao shi ni bila habis class kami akan menyanyai ramai-ramai lagu dalam Mandarin..Seronok + happy...Rasa macam kembali ke zaman sekolah dulu-dulu ^-^

Exam untuk Mandarin sudah pun aku & yang lain lalui..Soalannya..if  kita baca & ingat bentuk tulisan tu memang boleh jawab..InsyaAllah..if tak..tak tahu la macamana...
Hope result yang aku bakal terima nanti terbaik dengan usaha yang telah aku lakukan selama ini..InsyaAllah..

So,dengan cuti sem ini, nawaitu aku ingin membuat latihan menulis huruf han zan..kena ada more effort for next sem preparation...Mudah-mudahan apa yang aku lakukan berbaloi n mendapat mardhatillah dariNya..
Semangat,,,buku ku sudah hancur umpama belacan ^-^




"Eee..Along macam budak darjah 1"my young brother said ^-^
Kabur la picture ni,,,btw,,I'm satisfied with my writing...But not beautiful la ^-^



p/s:more effort to become more better ^-^


SYUKRAN JAZILAN ^-^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...