Khalili Habibuallah

Tuesday 12 February 2013

Menjadi Diriku

Views
Tak seperti bintang di langit
   
 Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah..aku masih lagi diberi kesempatan untuk meneruskan wadahku ini...Tertarik dengan lirik nasyid Menjadi Diriku by Edcoustic...
 
Kekurangan pada diri??
Jangan kita bersikap lemah & malu dgn kekurangan diri kita...
Tidak ada seorang pun diantara kita yg sempurna kerana kesempurnaan itu milik Allah.. 
Even kita sedar & orang lain pun sedar diri kita memiliki kekurangan...  
Tetapi kita mampu untuk berusaha mampu menjadi yg terbaik....
Kita patut bersyukur dengan apa yg kita ada sebab itu semua anugerah dari Allah..
Jadilah realiti diri kita yg sebenar & sayangilah dia....
 
 
 Hayati lirik lagu ini..Walaupun pendek tapi bermakna.....
 
Tak seperti bintang di langit
Tak seperti indah pelangi
Karena diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Dan wajahku memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Ku akui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

 Menjadi diriku
Dengan segala kekurangan
Menjadi diriku
Atas kelebihanku.......

Terimalah aku
Seperti apa adanya
Aku hanya insan biasa
Ku pun tak sempurna

Tetap ku bangga
Atas apa yang ku punya
Setiap waktu ku nikmati
Anugerah hidup yang ku miliki
 
 
 
Tak seperti indah pelangi
Karena diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Wajahku ya memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Kuakui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Menjadi diriku
Dengan segala kekukurangan
Menjadi diriku
atas kelebihanku

terimalah aku, seperti apa adanya
aku hanya insan biasa, tak mungkin sempurna
tetap kubangga, atas apa yang kupunya
setiap waktu kunikmati, anugrah hidup yang kumiliki
Tak seperti bintang di langit
Tak seperti indah pelangi
Karena diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Wajahku ya memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Kuakui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Menjadi diriku
Dengan segala kekukurangan
Menjadi diriku
atas kelebihanku

terimalah aku, seperti apa adanya
aku hanya insan biasa, tak mungkin sempurna
tetap kubangga, atas apa yang kupunya
setiap waktu kunikmati, anugrah hidup yang kumiliki


SYUKRAN JAZILAN ^-^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...